Uwaga!
W związku ze zmianą silnika forum konieczny jest reset haseł użytkowników. Prosimy o skorzystanie z funkcji "Zapomniałem hasła". W razie problemów skontaktujcie się z administratorami.

Attention!
Due to forum engine switch it is necessary to reset user passwords. Please use "Forgot password" function. In case of problems please contact administrators.

Beachtung!
Aufgrund des forum engine switch müssen die Benutzerpasswörter zurückgesetzt werden. Bitte benutzen Sie die Funktion "Passwort vergessen". Bei Problemen wenden Sie sich bitte an die Administratoren.

Sexton / Answer.

Pytania, Technika / Technics, Questions, etc / Fragen, Techniken, etc

Moderatorzy: Tommy T.B., mrafalsk

Luzak
Czołgista / Tankman
Posty: 297
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 20:45
Lokalizacja: Głogów Dolnośląski
Kontakt:

Sexton / Answer.

Post autor: Luzak » 17 października 2017, 12:14

Cześć :honoring: ,
Po skończeniu Long Toma przystąpiłem do sklejania Sextona. Jak na razie wszystko pasuje idealnie. Model będzie malowany, ponieważ chcę zastosować żywiczną osłonę przekładni. Zdecydowałem się na ten ruch, ponieważ wycinankowa jest wczesnego typu a w Bredzie powinna być późna, tzw. ostronosa. Poskładałem jak na razie bryłe kadłuba i na sucho przyłożyłem przekładnie. W porównaniu do M10 w Sextonie jest więcej czytelnych rysunków a to jest bardzo na +..
Zwyczajowo okładka.

Obrazek

I fotki modelu.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Bryła kadłuba jeszcze przed szlifowaniem gdyż jak zwykle w takich sytuacjach skończył mi się CA.

Awatar użytkownika
PITERPANZER
Site Admin
Posty: 2585
Rejestracja: 27 października 2006, 15:01
Lokalizacja: Gdańsk.PL
Kontakt:

Post autor: PITERPANZER » 17 października 2017, 12:18

I już mnie przegonił :mrgreen:
Śpiesz się powoli Młody ;)
Zapraszam do sklepu/Welcome to the shop !
Obrazek

Luzak
Czołgista / Tankman
Posty: 297
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 20:45
Lokalizacja: Głogów Dolnośląski
Kontakt:

Post autor: Luzak » 17 października 2017, 12:26

Toż to dopiero bryła modelu jest :mrgreen: . Nie planuję Cię przegonić bo na czym wtedy będę się wzorował :mrgreen:
Nie planuję się spieszyć . Z Achillesa wyciągnąłem wnioski i teraz do wszystkiego przykładam się jeszcze bardziej.

Awatar użytkownika
Tommy T.B.
Czołgista / Tankman
Posty: 1019
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 22:55
Lokalizacja: Zagórze / Świętoszów.PL

Post autor: Tommy T.B. » 17 października 2017, 18:16

No proszę, się następny rozpędził... :Default:
Coś czuję, że to będą dwie kopie, bardzo podobne do siebie ;-)
Powodzenia :okok:
Ostatnio zmieniony 17 października 2017, 18:18 przez Tommy T.B., łącznie zmieniany 1 raz.

Luzak
Czołgista / Tankman
Posty: 297
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 20:45
Lokalizacja: Głogów Dolnośląski
Kontakt:

Post autor: Luzak » 17 października 2017, 19:10

Budujemy ten sam pojazd, więc ciężko, żeby się dużo różniły :mrgreen: . Mam nadzieje, ze pod względem wykonania mój będzie przynajmniej w połowie tak dobry jak model Pitera...

Luzak
Czołgista / Tankman
Posty: 297
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 20:45
Lokalizacja: Głogów Dolnośląski
Kontakt:

Post autor: Luzak » 21 października 2017, 18:09

Cześć :honoring: ,
W dzisiejszej aktualizacji detale wanny kadłuba. Generalnie elementy o numerach od 2 do 8, czyli wszystkie klapki i inne elementy na dole i szekle zrobione z wycinanki, no może poza elementem nr. 5, którą zamiast podkleić na tekturę zaokrągliłem ją w kształt "U". Następnie drzwi silnika lekko uplastyczniłem, podkleiłem je na tekturkę, pasek na środku drzwi zrobiłem z brystolu a zawiasy wziąłem z Modelu Shermana od Hala gdyż są takie same, a wycinankowe były płaskie. Mechanizmy napinające również przeszczepiłem z Hala gdyż wycinankowe mają niewłaściwy kształt i na boku brakuje jakichkolwiek żeberek na bocznej ściance mechanizmu, pomimo, że kreski są namalowane. Żeby nie było, że tylko marudzę na ten detal z wycinanki to w porównaniu z poprzednim modelem pana Kity, czyli M10 jest w planach rysunek do tego elementu i wydaje mi się, ze jest ten element zrobiony trochę dokładniej. Tyle gadania pora na fotki.

Porównanie obu mechanizmów:

Obrazek

I reszta:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Luzak
Czołgista / Tankman
Posty: 297
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 20:45
Lokalizacja: Głogów Dolnośląski
Kontakt:

Post autor: Luzak » 30 października 2017, 09:43

Cześć,
Przedstawiam kolejną aktualizację. W tym odcinku, skrzynia biegów, stanowisko kierowcy, reszta detali wnętrza i szlifowanie bryły modelu.
Skrzynia biegów i stanowisko kierowcy przeszczepione od Halińskiego:

Obrazek Obrazek

Małą zagwozdką był dla mnie element nr. 44, czyli skrzynka z żaluzjami w tylnej części przedziału bojowego ( jakieś nawiewy lub wentylacja? ), ponieważ samemu musiałem dorobić żaluzje gdyż w wycinance były tylko narysowane.

Obrazek

I fotki ogólne:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

P.S. We wnętrzu, oprócz oczywiście działa brakuje jeszcze radiostacji oraz gaśnic, które przed zrobieniem zdjęć odpadły a, ze nie mam CA to ich ie wkleiłem z powrotem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Relacje z budowy / Construction report / Bauberichte”