Forum index Modele Broni Pancernej
II wojny swiatowej w skali 1 - 25/ 1-25 SCALE ARMOR FORUM

FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups
RegisterRegister  Log inLog in  Chat

Previous topic :: Next topic
Sd.Kfz 9 (Angraf) + Flak 36/37 (Answer) + Sd.An 52
Author Message
Darek1207 
Czołgista / Tankman


Age: 44
Joined: 05 Mar 2009
Location: Bielsko - Biała.PL
Posted: 13 May 2014, 19:01   Sd.Kfz 9 (Angraf) + Flak 36/37 (Answer) + Sd.An 52

Witam.
Najwyższa pora rozpocząć kolejną relację. Wybór padł na Sd.Kfz 9 Famo z Angraf-a. Model był już prezentowany w kilku relacjach i aby ich nie kopiować postanowiłem go połączyć z modelem wydawnictwa Military Model – Flag 36/37.
Na początek obie okładki.


I jeśli uda mi się je skleić razem i dorobić kilka brakujących części, powinno wyjść działo Flak zamontowane na Sd.Kfz 9.


Jak widać plan jest dość ambitny, a czy się uda czas pokaże. Jedno jest pewne relacja, nie będzie błyskawiczna ze względu na stopień zaawansowania projektu oraz mój znikomy czas.

Czekając na model zakupiony w internecie, postanowiłem skleić do niego przyczepkę amunicyjną Sd.Anhanger 52. Wzorowałem się na modelu plastikowym z Trumpeter.


Jej budowę rozpocząłem od sklejenia opon oraz felg, na ostatnim zdjęciu koła złożone na sucho, a sklejone zostaną dopiero po uprzednim ich pomalowaniu.


Błotniki


Oraz część zasadnicza przyczepki czyli paka.


I aby to wszystko się jakoś trzymało razem potrzebna jest rama



Teraz muszę wszystkie elementy pomalować i skleić w całość.
I tutaj mam do Was prośbę, może ktoś posiada wzory malowań tego modelu z działem, to co znalazłem to tylko kamuflaż beżowy z zielonymi plamami, a wolałbym coś jednolitego, malowanie to nie jest moja ulubiona czynność i wolałbym uniknąć robienia skomplikowanego kamuflażu.

Teraz zabieram się za część zasadniczą czyli ramę famo.

Pozdrawiam.
Last edited by Darek1207 on 28 April 2017, 20:40; edited 2 times in total  
 
 
   
Tommy T.B. 
Czołgista / Tankman


Age: 37
Joined: 01 Dec 2009
Location: Zagórze / Świętoszów.PL
Posted: 15 May 2014, 15:22   

No, to możemy być pewni kolejnego sukcesu z tym projektem, podobnie jak z T-34 :Default:
Darek, życzę powodzenia w dalszej budowie, bo jeszcze masa części i sporo pracy przed Tobą ;)
 
 
   
Pan Dziobak 
Czołgista / Tankman


Joined: 18 Dec 2012
Location: Warszawa.PL
Posted: 20 May 2014, 11:32   

Najważniejsza jest przyczepka na medale :okok:
Zapowiada się ciekawie, Famo, Flak i przyczepka czyli coś bardzo oryginalnego. oklask2 Powodzenia :honoring:
 
   
Darek1207 
Czołgista / Tankman


Age: 44
Joined: 05 Mar 2009
Location: Bielsko - Biała.PL
Posted: 23 June 2014, 21:02   

Dziękuję za pozytywne przyjęcie i postaram się nie zawieść.

Pierwsze części z Famo już pocięte, ale tylko dziesięć według numeracji.
Ale poklei, cześć nr 1 czyli rama. Dla osób nieznających wycinanki dodam, że numeracja od 1a do 1z.


Część nr 2, to uchwyty silnika oraz mocowanie śruby koła napinającego.


W wycinance część nr 3 to przedni zderzak, którego u mnie nie będzie, więc go pominąłem.
Most koła napędowego wraz z siłownikiem składa się z części 4 i 5.


Most koła napinającego (cz 6)


Mosty kół nośnych (cz. 7), a na pierwszym moście (cz. 8) uchwyt mocowania skrzyni biegów.


Osłony piast cz. 9.


Amortyzatory wahaczy. Ja postanowiłem je porozcinać na pojedyncze pierścienie i dopiero później posklejać je razem. Poniższe zdjęcie powinno wszystko wyjaśnić.


Pozostało wszystko posklejać w całość. Następnie całość "ob spawałem" (wikolem wywieszanym z odrobiną Pactrą C)





Jak pisałem na początku, były to pierwsze dziesięć części, aż się boję popatrzeć ile jest ich w sumie. Zastanawiam się, czy nie wymienić Flaka z Military Model, na nowość z Answera.
Muszę się przyjrzeć, które jest lepiej i bardziej szczegółowo opracowane.
Last edited by Tommy T.B. on 23 June 2014, 22:00; edited 1 time in total  
 
 
   
Tommy T.B. 
Czołgista / Tankman


Age: 37
Joined: 01 Dec 2009
Location: Zagórze / Świętoszów.PL
Posted: 23 June 2014, 22:04   

Rewelacja oklask2
Jedziesz ostro z koksem. Miałem zamiar w przyszłości sobie skleić FAMO, ale jak widzę co Ty z nim wyrabiasz, to już mi chęci odeszły i pozostaje mi tylko sprzedać ten model, bo dorównać do niego choć w połowie, będzie bardzo ciężko :mrgreen:
Czekam na dalszą relację ;)
 
 
   
konradoo 
Czołgista / Tankman


Joined: 13 Jan 2012
Location: Szczecin. PL/ SPM GROUP
Posted: 23 June 2014, 22:15   

Dokładnie "robota" idzie aż miło popatrzeć :attack: , Tommy z chęcią przygarnę ;)
 
 
   
QN 
Czołgista / Tankman


Joined: 24 Nov 2006
Location: Poland
Posted: 28 June 2014, 09:56   

Bardzo ładnie Ci to wychodzi. Na pewno będę stale śledził postępy prac.
_________________
PZDR
 
   
Darek1207 
Czołgista / Tankman


Age: 44
Joined: 05 Mar 2009
Location: Bielsko - Biała.PL
Posted: 22 October 2014, 09:52   

Na wstępie, dziękuję za ciepłe przyjęcie.
Czas płynie, a klejenie modelu idzie bardzo wolno. Relacja się smoli, ale to już tradycja w moim sklejaniu.
Czas coś pokazać. Na początek, mechanizm napinający. Jest on w pełni ruchomy i na ostatnich dwóch zdjęciach złożony tylko na sucho, posklejany będzie dopiero po pomalowaniu i naciągnięciu gąsienic. Do wykonania śruby napinającej wykorzystałem zwykłe śrubki 2,5x20mm z obciętym łbem,


Most przedni rozpocząłem od cylindrów amortyzatorów


które wkleiłem do belki


Kolejnym etapem był resor wraz z ruchomym mechanizmem skrętu osi.


na koniec tego etapu pozostało połączyć resor wraz z belką, na razie na sucho dlatego element ramienia amortyzatora nie dolega do siłownika



Aby można było kręcić kołami potrzebny jest popychacz układu kierowniczego


Na koniec wahacze oraz zbiorniki sprężonego powietrza


i tak przebrnąłem prze kolejnych 9 części, teraz jestem w trakcie sklejania skrzyni biegów.
Last edited by Tommy T.B. on 22 October 2014, 20:07; edited 1 time in total  
 
 
   
Tommy T.B. 
Czołgista / Tankman


Age: 37
Joined: 01 Dec 2009
Location: Zagórze / Świętoszów.PL
Posted: 22 October 2014, 20:17   

Na takie aktualizacje warto dłużej poczekać, bo oglądanie efektów tej pracy sprawia później ogromną przyjemność :okok:
Teraz znów sobie spokojnie poczekam do następnej aktualizacji, bo nie ma co pospieszać Mistrza w swej profesji :Default:
 
 
   
Darek1207 
Czołgista / Tankman


Age: 44
Joined: 05 Mar 2009
Location: Bielsko - Biała.PL
Posted: 20 December 2014, 15:06   

Tommy z mistrzem to przesadzasz, ale cierpliwości ten model wymaga to fakt.

Dzisiaj tylko dwa „elemenciki” i nie ma co się za bardzo rozpisywać.
Pierwszy to silnik.



Drugi to skrzynia biegów


I oba elementy połączone na sucho wałem


I model nabrał rumianów po otrzymaniu serca, na razie przymierzone na sucho, przed wklejeniem na stałe wszystko musi być pomalowane.


Kolejna odsłona to pewnie dopiero w przyszłym roku więc Wesołych Świąt oraz szczęśliwego nowego roku z pięknymi modelami.
 
 
   
Tommy T.B. 
Czołgista / Tankman


Age: 37
Joined: 01 Dec 2009
Location: Zagórze / Świętoszów.PL
Posted: 21 December 2014, 10:25   

Pięknie oklask2 aż żal będzie, to wszystko później zabudować pod maską i kabiną...
Jednak mam pewne "ale" co do wykonania... Jeden z pasków klinowych jest słabo naciągnięty ;)
Ilość detali i skomplikowanie mnie przeraża :amazed:

Powodzenia w dalszej walce z kartonem :Default:
 
 
   
Darek1207 
Czołgista / Tankman


Age: 44
Joined: 05 Mar 2009
Location: Bielsko - Biała.PL
Posted: 21 December 2014, 15:15   

Hehe
W trakcie eksploatacji się rozciągnął, ale przekaże kierowcy.
A na tak poważnie, to ta konstrukcja jest trochę wiotka i dlatego tak wyszło. Więc tak już zostanie, a po założeniu wszystkiego w całość nie będzie tego widać.
 
 
   
Wojtek 
Czołgista / Tankman


Age: 34
Joined: 28 Oct 2014
Location: Jugów.PL

Posted: 13 January 2015, 18:11   

Szczegółowość robi wrażenie.
Mam takie pytanie Darku odnośnie malowania, widzę że twoja technika sprowadza się do budowy całego silnika i pomalowania go w całości już po sklejeniu - tak jest łatwiej? czy nie lepiej trudno dostępne i drobne elementy pomalować przed przyklejeniem (chodzi mi oczywiście o te w innym kolorze niż reszta)?
Tak się zastanawiam bo właśnie zabieram się za Shermanowską hybrydę.
 
   
Darek1207 
Czołgista / Tankman


Age: 44
Joined: 05 Mar 2009
Location: Bielsko - Biała.PL
Posted: 14 January 2015, 07:15   

Witaj Wojtku
Malowania się wciąż uczę i coś mnie ciągle zaskakuje (nie zawsze miło).
A co do silnika, raczej staram się malować na bieżąco dlatego np. pomalowany jest uchwyt silnika, który później zabezpieczyłem maskololem, a kolektory są tylko przyklejone patexem aby zrobić zdjęcia. Przy samym malowaniu aerografem udało się wejść we wszystkie zakamarki, poniżej zdjęcie pomalowanego silnika kolorem bazowym.


Czekam na Twoje Shermana, tym bardziej że przed Famo się do niego przymierzałem.
 
 
   
Darek1207 
Czołgista / Tankman


Age: 44
Joined: 05 Mar 2009
Location: Bielsko - Biała.PL
Posted: 14 February 2016, 15:02   

Witam po długiej przerwie, w ciągu ostatniego roku różnie bywało ze sklejaniem. Ciągle coś nowego zaczynałem i nie było specjalnie co pokazać. W końcu postanowiłem podsumować efekt ostatnich postępów.

Na początek wyciągarka, lina będzie dodana po malowaniu


oraz prowadnica liny


następnie skleiłem zaczep tylni w końcu do czegoś muszę przypiąć moją przyczepkę :-)


Przy klejeniu kół przednich wykorzystałem bieżnik laserowy z Answera


Koła nośne. Tu wypróbowałem sposób z masą papierową. Znajomy na frezarce komputerowej zrobił mi taki jakby stempelek, którym odciskałem w masie papierowej łezki. Myślałem że będzie szybciej ale wyszło jak zwykle, kosztowało mnie to sporo czasu. Fotografie najlepiej pokarzą mój sposób.



w taki sam sposób powstają koła napinające.


Koła napędowe. Pierścienie zostały wycięte laserowo i tu chciałbym podziękować Darklord-owi za podesłanie swoich plików z ich opracowaniem.


Pierwsze ogniwo gąsienicy także wycięte laserowo.


Teraz pokaże moje odskocznie które robiłem dla odpoczynku od kółek oraz gąsienic. Pierwszym elementem jest błotnik którego się bałem ze względu na jego krągłości. Przerobiłem trochę kształt samych błotników ponieważ oryginalne były trochę za duże do mojego rysunku technicznego. Po sklejeniu całości, nasączyłem wszystko klejem super glue a później szlifowanie i tak na przemian kilka razy. A o to efekt


Podłoga przedziału kierowcy jest troszeczkę poszerzona, zastosowałem przy jej klejeniu nakrapianą blaszkę fototrawieną.


Na koniec pokaże jeszcze co zrobiłem przy Flaku 37.
Na początku miał być to Flak z Military Model ale skoro Answer wydał ciekawą wersję Flaka 18, postanowiłem ją wykorzystać.

Podstawa działa,


łoże.


A później wszystko potoczyło się dość szybko i powstał cały prawy bok. Zmieniłem tylko kilka drobiazgów i najbardziej rzucające się w oczy zegary.


Mam nadzieję że na koleją odsłonę relacji nie będzie trzeba tak długo czekać.
Pozdrawiam.
 
 
   
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  


Visitor Map

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne