A30 Challenger Mk1 / Modelik + MM + KK + PHA.

Pytania, Technika / Technics, Questions, etc / Fragen, Techniken, etc

Moderatorzy: Tommy T.B., mrafalsk

Luzak
Czołgista / Tankman
Posty: 298
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 20:45
Lokalizacja: Głogów Dolnośląski. PL
Kontakt:

Post autor: Luzak » 31 lipca 2015, 20:01

Witam,
Dzisiaj miała być krótka recenzja laserowych gąsek do Challengera, ale kurier, który miał mi je dostarczyć gdzieś się zawieruszył. Najlepsze jest to, że jak wszedłem na stronę dzięki, której mogę monitorować przesyłkę było na niej napisane, że " podjęto próbę doręczenia przesyłki" a po przesyłce ani nawet po żadnym awizie, które nie było potrzebne bo cały dzień byłem w domu, ani śladu. Ale wróćmy do modelu, wczoraj pokazałem jak wygląda koło napędowe z wycinanki a dzisiaj pokazuję gotowe koło docelowe, również wzięte z Cromwella. Wykonanie nie jest idealne, ale z efektu jestem zadowolony.

Obrazek Obrazek Obrazek

Zacząłem też walkę z kołem napinającym oraz z mechanizmem napinającym. Pierwsze co zrobiłem to wysłałem w kosmos wycinankowe osie.
Tak było:
Obrazek
A tak jest ( malowanie jeszcze poprawię).
Obrazek
Jest aż tak tragicznie, że nikt się nie wypowiada?

Awatar użytkownika
PITERPANZER
Site Admin
Posty: 2623
Rejestracja: 27 października 2006, 15:01
Lokalizacja: Gdańsk.PL
Kontakt:

Post autor: PITERPANZER » 31 lipca 2015, 20:29

Ta oś bez wzmocnienia nie wytrzyma napięcia po założeniu gąsienicy.
Trzeba było to co skleiłeś nałożyć na tamten solidny rulon i dopiero nakleić.
Co do zdjęć, musisz je doświetlać, bo detali to na takich fotkach nie zobaczymy.
Zapraszam do sklepu/Welcome to the shop !
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtek
Czołgista / Tankman
Posty: 243
Rejestracja: 28 października 2014, 17:36
Lokalizacja: Jugów.PL

Post autor: Wojtek » 31 lipca 2015, 21:34

Nie jest źle :okok:
Budowa dosyć szybko postępuje.
Jak dla mnie wszystko wygląda dobrze i czekam na dalszy ciąg budowy.
Kolor całkiem dobrze dobrany i po zabrudzeniu pewnie nie będzie widać różnicy.
Co do zdjęć to faktycznie mogły by być troche lepiej doświetlone.
Ostatnio zmieniony 31 lipca 2015, 21:35 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.

Luzak
Czołgista / Tankman
Posty: 298
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 20:45
Lokalizacja: Głogów Dolnośląski. PL
Kontakt:

Post autor: Luzak » 01 sierpnia 2015, 08:10

Szybko postępuje, bo mam wakacje :D. Po wczorajszej konsultacji z Piterpanzerem kolor domalowań i tak nie ma znaczenia bo cały model będzie malowany.

Luzak
Czołgista / Tankman
Posty: 298
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 20:45
Lokalizacja: Głogów Dolnośląski. PL
Kontakt:

Post autor: Luzak » 04 sierpnia 2015, 10:49

Witam,
Po raz kolejny, i mam nadzieję, że ostatni zmieniłem podejście do modelu. Po namowach Piterpanzera postanowiłem go pomalować i będzie w malowaniu 10 PSK. Pomalowałem dół czołgu, przemalowałem koła jezdne i napędowe a także skleiłem koła napinające. Największą próbą dla moich umiejętności było przerobienie tyłu na późny, czyli taki jak w Cromwellu. Challenger jest szerszy od Cromwella, więc nie wystarczyło tylko przełożyć części i pomalować. Na tylną płytę dojdą jeszcze jakieś detale, które dopiero muszę ogarnąć, zacząłem też sklejać laserowe gąski produkcji Modelika. Czeka mnie trochę kombinowania, ponieważ wcięcia w gąskach nie bardzo pasują do zębów koła napędowego, zamontowanie wycinankowego wieńca zębatego też nic by nie dało, ponieważ do koła z wycinanki również gąska nie bardzo pasuje. Błotnik przyłożony do modelu na sucho. Wiem, że siatka nad silnikiem nie jest najlepsza ale była to jedyna siatka jaką miałem w domu ( torebka po liptonie w piramidkach).

Obrazek Obrazek Obrazek

Gąska jak na razie wygląda tak:


Obrazek

Awatar użytkownika
PITERPANZER
Site Admin
Posty: 2623
Rejestracja: 27 października 2006, 15:01
Lokalizacja: Gdańsk.PL
Kontakt:

Post autor: PITERPANZER » 04 sierpnia 2015, 18:06

Wieści raczej marne.
Jak to challenger jest szerszy?
Płyta silnikowa nie jest tej samej szerokości?
A spód wanny? Koła jak są wszystkie od cromwella to dobrze by było i takich gąsienic użyć.
Pytanie, czy jest tyle zapasu, by do challengera straczyło.
Ostatnio zmieniony 04 sierpnia 2015, 18:07 przez PITERPANZER, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do sklepu/Welcome to the shop !
Obrazek

Luzak
Czołgista / Tankman
Posty: 298
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 20:45
Lokalizacja: Głogów Dolnośląski. PL
Kontakt:

Post autor: Luzak » 05 sierpnia 2015, 19:24

To mnie Piter zmartwiłeś. Jakie marne wieści? Challenger jednak nie jest szerszy od Cromwella, dzisiaj to jeszcze sprawdziłem mierząc jeden i drugi model i wymiary na szerokość są takie same, czyli wychodzi na to, że na szczęście to tylko moja xero machine coś zepsuła w wymiarach . Co do gąsek to myślałem przez chwilę nad tym co by zamontować gąski od Cromwella, ale musiałbym kupić 2 zestawy a na to mnie zwyczajnie nie stać
Ostatnio zmieniony 05 sierpnia 2015, 19:37 przez Luzak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PITERPANZER
Site Admin
Posty: 2623
Rejestracja: 27 października 2006, 15:01
Lokalizacja: Gdańsk.PL
Kontakt:

Post autor: PITERPANZER » 06 sierpnia 2015, 08:07

Bo jesteś młoda gapa.
Trzeba było napisać w wątku to byśmy Pawła Mistewicza poprosili o dłuższe paski.
Zapraszam do sklepu/Welcome to the shop !
Obrazek

Luzak
Czołgista / Tankman
Posty: 298
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 20:45
Lokalizacja: Głogów Dolnośląski. PL
Kontakt:

Post autor: Luzak » 06 sierpnia 2015, 08:27

No jestem gapa. Teraz to już trochę po ptakach jest :oops: .

Awatar użytkownika
PITERPANZER
Site Admin
Posty: 2623
Rejestracja: 27 października 2006, 15:01
Lokalizacja: Gdańsk.PL
Kontakt:

Post autor: PITERPANZER » 06 sierpnia 2015, 08:27

Może jeszcze nie. Dzwoniłem do Pawła.
Zapraszam do sklepu/Welcome to the shop !
Obrazek

Luzak
Czołgista / Tankman
Posty: 298
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 20:45
Lokalizacja: Głogów Dolnośląski. PL
Kontakt:

Post autor: Luzak » 06 sierpnia 2015, 08:37

Gąski jeszcze nie zamontowane więc może się udać. Tylko gorzej z pieniędzmi :sad: .

Awatar użytkownika
PITERPANZER
Site Admin
Posty: 2623
Rejestracja: 27 października 2006, 15:01
Lokalizacja: Gdańsk.PL
Kontakt:

Post autor: PITERPANZER » 06 sierpnia 2015, 08:40

Sorry, nie zasponsoruje.
Musisz sobie radzić w życiu, w końcu Waćpan Radzieja jesteś.
Dasz radę :attack: .
Zapraszam do sklepu/Welcome to the shop !
Obrazek

Luzak
Czołgista / Tankman
Posty: 298
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 20:45
Lokalizacja: Głogów Dolnośląski. PL
Kontakt:

Post autor: Luzak » 06 sierpnia 2015, 08:42

Dam radę. Jeżeli by się udało z tymi gąskami to było by super.

Luzak
Czołgista / Tankman
Posty: 298
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 20:45
Lokalizacja: Głogów Dolnośląski. PL
Kontakt:

Post autor: Luzak » 28 października 2015, 08:29

Witam :honoring: ,
Trochę to trwało, ale wreszcie założyłem nowe gąsienice do Challengera produkcji Pana Mistewicza. Podsumowując, gąski sklejało się świetnie, przełamywały się dokładnie w miejscu łączenia ogniw a nie gdzie popadnie. Na początku w moim zestawie brakowało 34 gruntozaczepów, ale po zgłoszeniu problemu Piterpanzerowi problem został załatwiony.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

P.s. Błotniki, skrzynki i wieża przyłożone na sucho na potrzeby zdjęć.

Luzak
Czołgista / Tankman
Posty: 298
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 20:45
Lokalizacja: Głogów Dolnośląski. PL
Kontakt:

Post autor: Luzak » 12 stycznia 2016, 16:05

Witam :honoring: ,
Projekt Challenger nie umarł. Jako, że siedzę w domu chory, to od razu po skończeniu Crusadera postanowiłem przykleić coś Challengerowi. Przykleiłem tylne wsporniki błotników (wzięte z Cromwella), boczne chwyty powietrza, uchwyty na linę holowniczą oraz apteczkę. Rozrysowałem także nową płytę silnikową, ponieważ oryginalna miała układ klap wersji wczesnej, a ja robię późną. Poza tym, chyba była za wąska. Siatkę z tyłu postanowiłem zrobić od nowa, ponieważ pierwsza mi się nie podobała. Rant prawego błotnika jest wycięty, ponieważ uległ uszkodzeniu i muszę wstawić nowy. Lufa i osłona działa trzyma się na "ślinę i taśmę".

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 stycznia 2016, 19:31 przez Luzak, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Relacje z budowy / Construction report / Bauberichte”