Forum index Modele Broni Pancernej
II wojny swiatowej w skali 1 - 25/ 1-25 SCALE ARMOR FORUM

FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups
RegisterRegister  Log inLog in  Chat

Previous topic :: Next topic
IS-3 M /W.M.C./
Author Message
Kordian 
Czołgista / Tankman


Age: 39
Joined: 23 Dec 2011
Location: Łódź. PL
Posted: 22 August 2015, 15:57   IS-3 M /W.M.C./

Przyszedł czas na nową konserwę. Weny za dużo nie ma więc ekspresu nie będzie.
Na początek suszenie po kaponowaniu.

Szkielet podstawowy kadłuba.

A tutaj po mojej inwencji.

To na razie tyle. :honoring:
Last edited by Kordian on 12 September 2015, 13:21; edited 1 time in total  
 
   
Darek1207 
Czołgista / Tankman


Age: 44
Joined: 05 Mar 2009
Location: Bielsko - Biała.PL
Posted: 23 August 2015, 10:41   

Jak u Ciebie weny nie ma to zejdzie z miesiąc na sklejania tego modelu. :-) .
Czekam na dalsze efekty z ciekawością.
 
 
   
Arek 
Czołgista / Tankman


Age: 41
Joined: 28 Feb 2012
Location: Świętoszów.PL.

Posted: 28 August 2015, 11:03   

To co zrobiłeś z szkieletem widziałem w relacjach szkutników. Czy ma to jakąś fachową nazwę? Zapobiega to chyba powstawaniu "krowich żeber". Jest na to jakaś specjalna technika?
Czy wycinanka ma opis budowy po polsku? Wybacz wiele pytań ale nie mogę się powstrzymać.
Last edited by Arek on 28 August 2015, 11:05; edited 1 time in total  
 
   
Kordian 
Czołgista / Tankman


Age: 39
Joined: 23 Dec 2011
Location: Łódź. PL
Posted: 28 August 2015, 17:29   

Tak wypełnienie wolnych przestrzeni pozwala uniknąć krowich żeber i dodatkowo usztywnia cały szkielet. Instrukcja jest zdawkowa po Litewsku i Rosyjsku a konkretnie jest to krótki zarys historyczny pojazdu i dane techniczne. Właściwa instrukcja zawarta jest w obrazkach.
 
   
Kordian 
Czołgista / Tankman


Age: 39
Joined: 23 Dec 2011
Location: Łódź. PL
Posted: 29 August 2015, 09:34   

Pora na aktualizację. Kadłub oklejony trwają prace nad zawieszeniem.
 
   
PITERPANZER 
Site Admin


Age: 52
Joined: 27 Oct 2006
Location: Gdańsk.PL
Posted: 30 August 2015, 08:51   

Kordian, nurtuje mnie pytanie o wytrzymałość tych elementów zawieszenia.
Rurki są puste w środku, a ta większa ma tylko wklejony krążek.
Czy to wytrzyma masę modelu? Zawsze tak robisz?
Ja zwijam papier w tuleję i wklejam do środka, a dodatkowo jak się da to daję jeszcze szpilkę.
_________________
Zapraszam do sklepu/Welcome to the shop !
 
 
   
Kordian 
Czołgista / Tankman


Age: 39
Joined: 23 Dec 2011
Location: Łódź. PL
Posted: 30 August 2015, 20:16   

Tu akurat będzie koło podtrzymujące gąsienicę wiec wytrzyma. Ale przy zawieszeniu nośnym też stosuje pełne wypełnienie rulonem plus szpilka dla wzmocnienia a całość zalewam SG. Sama szpilka dodatkowo ułatwia składanie elementów w cały podzespół.
 
   
Tommy T.B. 
Czołgista / Tankman


Age: 37
Joined: 01 Dec 2009
Location: Zagórze / Świętoszów.PL
Posted: 1 September 2015, 09:41   

Miało nie być ekspresu, a modelu przybywa z każdą aktualizacją :razz:
Oczywiście życzę powodzenia w dalszej budowie :okok:
 
 
   
Kordian 
Czołgista / Tankman


Age: 39
Joined: 23 Dec 2011
Location: Łódź. PL
Posted: 2 September 2015, 17:16   

Kolejne elementy zawieszenia, wahacze, koła nośne i podtrzymujące gąsienice. Matki wykonane, forma dwuczęściowa działa będziemy odlewać koła z żywicy.


Tommy nabieram formy na Przeciszów. :attack:
 
   
Tommy T.B. 
Czołgista / Tankman


Age: 37
Joined: 01 Dec 2009
Location: Zagórze / Świętoszów.PL
Posted: 3 September 2015, 22:18   

I bardzo dobrze! Tak trzymać :okok:
Mam nadzieję, że się zobaczymy w moich stronach ;)
 
 
   
Wojtek 
Czołgista / Tankman


Age: 34
Joined: 28 Oct 2014
Location: Jugów.PL

Posted: 3 September 2015, 23:12   

Hej Kordian!
A ja chciałem zapytać z czego robisz formy i jak wyciskasz w nich elementy?
Pytam bo może kiedyś spróuje na czymś co niedostępne na rynku.
 
   
Kordian 
Czołgista / Tankman


Age: 39
Joined: 23 Dec 2011
Location: Łódź. PL
Posted: 4 September 2015, 00:06   

Sylikon i żywicę kupuję na Allegro a na youtube jest sporo materiałów edukacyjnych. Reszta to nauka na błędach. Proste elementy można odlewać w formach jednoczęściowych. Bardziej skomplikowane wymagają dwu lub więcej częściowych form. Dotarłem do momentu w którym by wykonać coś więcej trzeba zastosować odsysanie próżniowe by zniwelować pęcherzyki powietrza.
 
   
Vivaldi 
Czołgista / Tankman

Age: 55
Joined: 19 Aug 2012
Location: Warszawa.PL
Posted: 4 September 2015, 08:28   

Witaj Kordian

Podzielę się swoją metodą odlewania z żywicy. Ja preferuję komorę ciśnieniową zamiast próżniowej. Żywica jest wtedy bardziej "zbita" , pęcherzyki powietrzne podczas "wpychania" powietrza robią się tak mikroskopijne , jakby ich wcale nie było. A gotowy odlew jest twardszy od normalnie odlanej żywicy. Sprawdziłem to na przykładzie żywicy transparentnej - po wyjęciu z komory uzyskałem całkowicie przeżroczysty blok "kostki lodu"
Życze dalszych sukcesów w kartonówce i pozdrawiam

Vivaldi
_________________
TIGER42
 
   
Kordian 
Czołgista / Tankman


Age: 39
Joined: 23 Dec 2011
Location: Łódź. PL
Posted: 4 September 2015, 12:36   

Aktualnie manufaktura działa sprawnie i odlewa koła.

:razz:
 
   
PITERPANZER 
Site Admin


Age: 52
Joined: 27 Oct 2006
Location: Gdańsk.PL
Posted: 4 September 2015, 16:38   

Nie podoba mi się, bo robi nam konkurencję :razz:
Super :okok:
Mogłeś dodać pigmentu i by były w kolorze od razu.
_________________
Zapraszam do sklepu/Welcome to the shop !
 
 
   
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  


Visitor Map

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne